שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם Miki Shacham - מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע יכולים לעשות יותר עם קצת עזרה מידידים



מיקי שחם Miki Shacham - מביא חידושי ומחקרי תאי גזע: תאי גזע יכולים לעשות יותר עם קצת עזרה מידידים

27 אוגוסט 2013

כמו מתנדבים המחלקים כוסות משקאות אנרגיה לרצי מרתון, "תאי עזר" מהונדסים המושתלים יחד עם תאי הגזע, יכולים להגדיל את הסיבולת של תאי הגזע, לפחות לזמן קצר, חוקרי ג'ונס הופקינס מדווחים. מחקרם, שפורסם בגיליון ספטמבר של נוירולוגיה ניסויית, הוא הראשון לבחון את טקטיקת עוזר התאים, שהם מקווים שיום אחד תעזור להתגבר על מכשול עיקרי בהשתלות תאי גזע מוצלחות.

"אחד מצווארי הבקבוק בטיפול בתאי גזע הוא ההישרדות של תאים ברגע שהם מוכנסים לגוף, על 80-90 אחוזים מהם נגזר לעתים קרובות למות", אומר ג'ף באלט, פרופסור באוניברסיטת ג'ונס הופקינס בבית הספר לרפואה של המכון להנדסת תאים. "גילינו שזה עוזר לשים את תאי הגזע עם כמה חברים שמספקים את גורמי הגדילה".

בנוסף נמסר על ידי מיקי שחםMiki Shacham -, כי תאי גזע יכולים לקחת על עצמם תפקיד כלשהו בגוף, מה שהופך אותם שימושיים לטיפול במצבים הנעים בין סוכרת מהסוג 1 (החלפת תאים המייצרים אינסולין בלבלב) למחלות לב (משתלטים על תאי לב פגומים). הבעיה הגדולה ביותר לתאי גזע מושתלים, באלט אומר, היא שהם בתחילה גדלו בצלחת עם גישה נוחה לחמצן, ואז הוכנסו לגוף, שבו הרמות נמוכות יחסית.

"הם מקבלים הלם", הוא אומר. קבוצות מחקר אחרות לא זכו להצלחה בהסתגלות תאים כדי להוריד את רמות חמצן לפני ההשתלה; עוד אסטרטגיה מבטיחה הייתה לספק תאי הגזע עם פיגומים שנותנים להם מבנה ולעזור לשלב אותם עם המארח.

הובהר על ידי מיקי שחם, כי זה למעלה משני עשורים, דם טבורי מהווה את המקור המועדף לתאי גזע, שכן תאי גזע מדם טבורי הם ראשוניים יותר ואינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים באלפי מחקרים וניסויים קליניים בשלבים השונים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. בשל היות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, הם משרתים גם את השתלות רפואת חידוש איברים דוגמת הטיפול באוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, פרקינסון, פגיעות נוירולוגיות, ראיה, שמיעה, לב, סוכרת וכיוב'.

צוות המחקר, תהה אם ההישרדות של התאים יכולה גם להיות משופרת עם מינונים קבועים של תרכובת הנקראת גורם בסיסי לגדילה פיברובלסטים (bFGF), "משקה אנרגיה" שמדרבן את התאים לגדול. הם מהונדסים לתאי אדם ועכבר בתרבית כדי להפוך כמויות גדולות יותר מהרגיל של bFGF תחת השליטה של​​תרופה בשם דוקסיציקלין (DOX). מה שהופך את גן bFGF למגיב ל DOX, אז החוקרים יכולים לשלוט בכמה bFGF נעשה, ליאנג מסביר.

נמסר למנהלי אתר זה כי מיקי שחם Miki Shacham - – מומחה לתאי גזע, שימור דם טבורי ובנקי דם טבורי, מבעלי סיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים /רפואה התחדשותית /רפואה מחדשת /רפואה רגנרטיבית /Regenerative Medicine /Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי - בפרט.

לאחר מכן הושתלו תאי העזר המהונדסים ותאי גזע לעכברים. באמצעות מכשיר אופטי מיוחד, החוקרים יכלו לפקח על עוצמת הארה דרך העור של בעלי החיים כדי לראות איך רבים מהתאים היו עדיין בחיים. הצוות נתן מינונים יציבים לעכברים של DOX לשמירה על bFGF זורם.

במשך שלושה הימים הראשונים לאחר הזרקה, תאי הגזע המחוזקים נתנו אות ניכרת חזקה יותר מתאי גזע המושתלים לבד, ליאנג אמר, אבל כמה ימים לאחר מכן, לא היה הבדל ביניהם.

למרות משך הזמן הקצר של השפעתם של התאים עוזר, באלט אומר, הניסוי מראה את הפוטנציאל של שימוש בתאי עזר בדרך זו. הוא אולי הפתרון האולטימטיבי לשמירה על תאי גזע מושתלים עם שימוש בעוזרים שנותנים את קוקטייל של גורמי גדילה, הוא מציע, כמו גם טרום מיזוג לתנאי חמצן נמוכים ופיגומים. "ברגע שהגומי מכה את הכביש, זה מאוד חשוב כי תאי הגזע ישרדו במשך זמן רב", הוא אומר.

עד כה, עם כל יתרונות תאי הגזע מדם טבורי בהשוואה למקורות האחרים, ה ב ע י ה היא ביעילות האיסוף הנמוכה של הדם הטבורי, שתוצאתה במספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאימים להשתלה בעיקר לילדים ולא למבוגרים, הממשיכים להיסמך על תרומות תאי גזע נחותים ביכולותיהם של תורמים בוגרים. מיקי שחם פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן ואת האיסוף האקטיבי - הטכנולוגיות הראשונות בעולם באמצעותן ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (ב- 81%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות במבוגרים ולא רק בילדים.

·  סדרות השתלות של רפואת חידוש איברים, הדורשות במצטבר מספר תאים גבוה.

·  טיפול במגוון מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם Miki Shacham -, בארץ, הטכנולוגיות זמינות בארץ ללקוחות בנק דם טבורי"דם טבורי", בלבד ובקרוב מתחיל שיווקה גם בעולם.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם