שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם על: כבד מלאכותי שפותח מתאי גזע שמקורם בדם טבורי



מיקי שחם על: כבד מלאכותי שפותח מתאי גזע שמקורם בדם טבורי

מדענים באוניברסיטה בריטית יצרו קטעים של רקמות כבד מהדם שנלקח מחבלי הטבור של תינוקות חדשים. למרות שאלו רק קטעים קטנים של הכבד, יש בכך פוטנציאל רב לפיתוח עתידי של איבר שלם.



המפתחים של הרקמה אשר להם הם קוראים "מיני-כבדים" אמרו שהשימוש האפקטיבי ביותר שלה יכול להיות בניסוי תרופות. הם חוזים שב10-15 שנים הבאות מספיק קטעי רקמה יכולים להיווצר במעבדה כך שיוכלו לפעול בתור מכונת דיאליזה. הרקמה המלאכותית יכולה לבצע את כל הפונקציות של הכבד הפגום בעוד שהכבד של המטופל יכול להשתמש בזמן הזה כדי לחדש ולרפא את עצמו שזו תכונה מדהימה של הכבד האנושי. זה ייתן לרופאים זמן למצוא תורם להשתלה. אבל הם סקפטיים לגבי איבר מלא שייווצר במעבדה לפני שיחלפו כמה עשורים.



קונוסטם הוא שם החברה שצוות חוקרים אלו הקים. קונוסטם תשווק את רקמת הכבד המפותחת החדשה שלהם. הם מתכננים לפתח קטעי כבד ולתת אותם לחברות תרופות שיוכלו להשתמש בהן לניסוי תרופות במקום בעלי חיים ומתנדבים אנושיים. זה עבד היטב עם אלו שמנוגדים לניסוי בבעלי חיים. בניסוי תרופתי עדכני על בני אדם, שישה מתנדבים כמעט נהרגו כאשר פיתחו תגובות מאסיביות לתרופה. החוקרים מרגישים שעבודתם יכולה למנוע תקריות שכאלו מהתרחשות עתידית.



לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", למרות שתאי כבד יוצרו כבר קודם לכן, שיטה זו הצליחה לייצר קטע גדול למדי של הכבד האנושי. השיטה שבה השתמשו הייתה להפריד את תאי הגזע מהדם של חבלי טבור. תאים אלו לאחר מקן הושמו בביו-ריאקטור ללא כוח כבידה, אשר לרוב משמש את נאס"א. בשל היעדר כוח הכבידה בצורה זו, תאי הגזע משתכפלים מהר יותר. לאחר מכן כימיקלים והורמונים הוזרקו לתוכו כדי לגרום להם לגדל רקמה. שוב שיטה זו מצטיינת בחזית האתית בשל אי השימוש שלה בתאי גזע עובריים.



לפי מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", הטיפול המדובר תאי גזע, הוא אחד מעשרות מחלות וטיפולים הנחקרים במסגרת רפואת חידוש האיברים. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.




מבקרי השיטה הזו אומרים שמכיוון שהעבודה לא פורסמה ולא סוקרה על ידי עמיתים, איכותה בספק. אבל הצוות אמר שהוא יפרסם את הממצאים ויעביר אותה לסקירת עמיתים.




מיקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות  בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע טבוריים גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:




·       השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.




·       סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.




·       טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.




מיקי שחם: בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם