שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא דיווח על: טיפול בתאי גזע למחלת המעי



מיקי שחם מביא דיווח על: טיפול בתאי גזע למחלת המעי

מתקיים מחקר מתמשך לבחינת טיפול בתאי גזע למחלת קרוהן וקוליטיס כיבית. טיפול מבריטניה אשר נחקר, אם יצליח, יחסל את המחלה ולא רק יקל על התסמינים. מחקר אחר בוחן האם רקמה שלייתית אנושית יכולה להיות בעלת תועלת רפואית. טיפול בתאי גזע למחלת המעי הדלקתי גם זמין עם תאי גזע עובריים.




מחלת המעי הדלקתי היא השם שניתן לשני מצבים דומים אך שונים: מחלת קרוהן וקוליטיס כיבית.

·        
קוליטיס כיבית משפיע על היישור הפנימי של קיר הקיבה והמעיים ומוגבל למעי הגס

·        
מחלת קרוהן משפיעה על העובי המלא של קיר הקיבה והמעיים. היא יכולה להתרחש בכל מקום במערכת העיכול, מהפה ועד פי הטבעת.




מחלת קרוהן




למרות שמחלת קרוהן יכולה להשפיע על כל אזור במערכת העיכול, היא הכי נפוצה בחלק הנמוך ביותר של המעי הקטן, במום שבו הוא מתחבר למעי הגדול. הגורם של המחלה איננו ידוע. מחלת קרוהן יכולה לגרום לכאב בבטן, שלשול, וחום. טיפולים מסורתיים למחלת קרוהן כוללים תרופות, שינויי תזונה, וניתוח.




קוליטיס כיבית




קוליטיס כיבית משפיע על הרקטום ועל המעי הגס. האזור המושפע נהפך לדלקתי ומפתח כיבים, הגורמים לכאב בבטן, שלשול עם דם, וחום. לא ידוע בדיוק מה גורם למחלה. תסמינים של קוליטיס כיבית יכולים להיות מתונים עד חמורים ולהיות חסרי קשר לכמה מהמעי הגס מושפע. המצב מתאפיין על ידי תקופות של מחלה אקטיבית, הידועות בתור התפרצויות, ולאחריהן תקופות שבהן המחלה איננה אקטיבית, הידועות כהפוגה.




לפי ליקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", ישנו מחקר מתמשך לבחינת פרוטוקולים של תאי גזע למחלת קרוהן, קוליטיס כיבית, או שניהם. מאמר מהגארדיאן מחודש יוני 2009 דיווח על יוזמה בריטית לחקור תאי גזע למחלת הקרוהן. הטיפול, אם יצליח, יחסל את המחלה ולא רק יקל על התסמינים. מחקר אחר בוחן האם רקמה שליתי אנושית יכולה להיות בעלת תועלת רפואית. הטיפול גם זמין עם תאי גזע עובריים.




ליקי שחםבנק דם טבורי "בנק החיים", מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.





מיקי שחם, בנק דם טבורי "בנק החיים", פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי גבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:





· 
השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.




·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה
·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם