שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע חשים בצפיפות השכונה כדי לקבל החלטות על התנהגותם



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם-טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי גזע חשים בצפיפות השכונה כדי לקבל החלטות על התנהגותם

העור האנושי הוא איבר מדהים המשמש כמכשול המגן עלינו מפני פתוגנים, חומרים רעילים ואחרים. העור שלנו צריך לחדש כל הזמן לאורך החיים שלנו, כמו גם לשנות את גודלו כדי להתאים באופן מושלם לכסות את הגוף.

כדי למלא התנהגות כה מורכבת ודינמית לכל תא בתוך העור יש משימה מסוימת תלויה במיקום שלה. מדענים הראו עכשיו כי צפיפות תאים וצפיפות לשחק תפקיד קריטי בהנחיית יחיד גורל גורל החלטות ותנועה של תאים הבדל כלפי מעלה בתוך הרקמה. זה מבטיח שכל סוגי התאים ממוקמים כראוי בתוך הרקמה.

מיקי שחם מעדכן כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים ואסתטיים.

אפידרמיס העור הבוגר בונה שכבות שונות. תאי גזע גרים בשכבה התחתונה שבה המשימה שלהם היא לייצר תאים חדשים אשר לאחר מכן להבחין ולהעביר כלפי מעלה לתוך השכבה העליונה יותר המקצועית. תהליך הבחנה זה כרוך בשינויים קבועים בתאי התאים כך שיתאימו בצורה הטובה ביותר לתפקוד המכשול של העור.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד.

על העור לשמור על מספר מאוזן של תאי גזע ותאים מובחנים, שכן איבוד האיזון הנכון יוביל למבנה רקמות חריג ולכן יתפקד. כיצד נשמר האיזון המסובך הזה לא ידוע עד לאחרונה.

"בתחילת המחקר שלנו שאלנו את עצמנו כיצד תאי העור יודעים היכן הם נמצאים ומה הם אמורים לעשות", מסבירה יקטרינה מירושניקובה, מחברת המחקר של המחקר ומחקרה פוסט-דוקטורט במעבדה של שרה ויקסטרום ב"מקס פלאנק " המכון לביולוגיה של ההזדקנות. החוקרים ניתחו רקמות עכבר עובריים ותאי גזע תרבותיים ומצאו מנגנון אלגנטי המבוסס על הדרכה מכנית.

החוקרים מציינים כי חלוקת תאי גזע גרמה להשפעת הצפיפות המקומית על שכבת תאי הגזע, אשר עיוותה את התאים באזור האירוע, אך למרבה הפלא, דחיסה ועיוות אלה גרמו להבחנה של התא הסמוך ", מסביר מירושניקובה.

התאים הצפופים והמחוצים מחליפים את תכונותיהם ומובילים ל"בריחה" מהלחץ המקומי בשכבה התחתונה ובתנועה כלפי מעלה. "העובדה שהתאים חשים מה שהשכנים שלהם עושים ועושים בדיוק את ההיפך מספק דרך יעילה מאוד ופשוטה לשמור על גודל הרקמה, הארכיטקטורה והפונקציה", אומר מירושניקובה.

תוצאות אלו מדגימות לראשונה כיצד רקמות מורכבות כגון העור האנושי יכולות ליצור ולתחזק את המבנה באמצעות עקרונות פשוטים מאוד של ארגון עצמי.

בעתיד, הקבוצה תמשיך להשתמש בשילוב של מודלים חישוביים וביולוגיה של התא כדי לחשוף כיצד מוטציות גנטיות המתרחשות במהלך הסרטן המטרה גזע התפשטות תאים ומכניקה כדי לפגוע בתהליך זה.

מיקי שחם – ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות תאי גזע ודם טבורי– בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם