שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: גירוי חשמלי עשוי למנוע מות תאים בטיפול השתלת תאי גזע



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: גירוי חשמלי עשוי למנוע מות תאים בטיפול השתלת תאי גזע

חוקרים בראשות ד"ר מאוורר, גילו כי גירוי חשמלי פאזי (BES), הליך שאינו כימי, עשוי לשמש כאסטרטגיה למניעת מות תאים מתוכנת של תאי גזע בטיפול השתלה. המאמר יפורסם בגיליון אוגוסט 2013 של ביולוגיה הניסויית. המדענים מאמינים כי הטכניקה שלהם תסייע לחולי פגיעה בחוט השדרה.

פגיעה בחוט השדרה (SCI) היא מחלה קשה של מערכת העצבים המרכזית. עובדות וסטטיסטיקה: 250,000 אמריקאים נפגעי חוט השדרה, כ 52% משותקים מלא, 47% הם משותקים בארבעה גפיים. בנוסף, 11,000 פציעות חדשות מתרחשות מדי שנה ו 82% הם גברים.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

השתלה של תאי גזע היא טיפול קליני פוטנציאלי לתיקון והתחדשות של חוט שדרה פגוע ומביאה תקווה חדשה לחולים. עם זאת, שיעור ההישרדות של תאים מושתלים הוא נמוך יחסית, כי התאים פגיעים במיוחד למוות בחוט השדרה. גורמים שהוצעו לגרימת הישרדות נמוכה כזו כוללים תגובות חיסוניות, גורמים תזונתיים וחוסר חמצן. נראה כי חוסר של גורמי גדילה נאותים ממלא תפקיד חשוב בהישרדותם של תאים מושתלים. "הוכיחו בפעם הראשונה כי BES עשוי לספק תובנות לגבי מניעת מות תאים.

"ממצאים אלה מראים כי יתכן ש BES עשוי לשמש כאסטרטגיה לשיפור הישרדות תא ולמנוע אפופטוזיס בטיפולי השתלה מבוססים תאי גזע", התוצאות עשויות להנחות את המאמצים בעתיד לשחזר את הפונקציות שאבדו לאחר פגיעה בחוט השדרה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

צוות החוקרים חקר את ההשפעות המגנות של BES על אפופטוזיס. גורם הגדילה OB NPCs נחשף ל 12 שעות של BES. התוצאות היו שBES משפר הישרדות תאים ומונע אפופטוזיס של NPCs בגין חסך גורם גדילה. האפקט האנטי אפופטוטי של BES היה תלוי בהפעלה של מפל איתות PI3K/Akt ועלייה בגורם נוירוטרופי שמקורם במוח (BDNF). "מה שהיה מפתיע ומרגש במיוחד היה שהליך שאינו כימי יכול למנוע אפופטוזיס בטיפול בתאי גזע לחולים פגיעה בחוט השדרה", אמר פאן. "איך BES בדיוק מסדיר את הישרדותם של תאי גזע אקסוגניים עדיין לא ידוע, אבל זה יהיה מחקר עתידי חדש על פגיעה בחוט השדרה", הוסיף ד"ר מאוורר.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

ד"ר סטיבן ר גודמן, העורך הראשי של ביולוגיה ניסויית, רפואה, אמר: "העובדה שגירוי חשמלי יכול לשפר את ההישרדות של תאים עצביים, היא באמת מרגשת ותספק את הבסיס למחקרים עתידיים שעשויים להוביל לטיפולים עבור חולים עם פגיעה בחוט השדרה. אני מצפה להתקדמות בעתיד בתחום זה".

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם