שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי מערכת החיסון עצמיים למיגור סרטן צוואר הרחם



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע, דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: תאי מערכת החיסון עצמיים למיגור סרטן צוואר הרחם

בטיפול ראשון מסוגו עם מתודולוגיה יפנית, תאי מערכת החיסון של החולה עצמו בשימוש כדי להרוס סרטן צוואר הרחם.

מטופלת בת 58 עם סרטן צוואר הרחם טופלה בהצלחה עם AIET (חיסון עצמי) על ידי האונקולוגים בבית החולים בבצ'נאי, בשיתוף עם מרכז ניצ'י לרפואה רגנרטיבית (NCRM), תוך שימוש בתאי המערכת החיסונית של החולה עצמה. "הסרטן, שהתפשט לבלוטות הלימפה, נסוג לחלוטין בסריקת PET והמטופל במצב כללי טוב", אמר ד"ר קרישנמורטי. "דו"ח זה פורסם בדוחות ביקורת עמיתים בכתב עת אונקולוגיה".

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

סרטן צוואר הרחם מצוי במקום שלישי בקרב בנשים, מהמחלה בכל שנה 72,000 מקרי מוות מדווחים בשנה. "כאשר סרטן צוואר הרחם מתפשט לבלוטות הלימפה יש לו פרוגנוזה גרועה מאוד. לפיכך AIET היא האפשרות היחידה הזמינה" אמר "חולה זה, שהיה לו סרטן צוואר הרחם ולאחר ההקרנות פיתחו בלוטות הלימפה גרורות, לא הייתה לי אפשרות לטיפול כמו ניתוח או הקרנות עקב חוליים אחרים שלה".

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

לכן למטופלת ניתנה AIET, אשר משתמש בתאים של החולה עצמו. שיטה זו של שימוש בתאי המערכת החיסונית של החולים עצמו לטיפול בסרטן נמצאת כבר בפרקטיקה קלינית ביפן מאז 1990 והטכנולוגיה להכפלה של תאי NK תוך שימוש בסרום של החולה עצמו".

הוא אמר שיש שיפור באיכות החיים של החולה ולאחר השלמת כל ששת המחזורים של AIET, בלוטות הלימפה הגרורתית נסוגו לחלוטין ללא עדות לנגע מקומי בצוואר הרחם.

"אבחון מוקדם וטיפול מבוסס תאים חיסוניים מתחיל יחד עם טיפול קונבנציונלי המומלץ מאוד לחולי סרטן", הוא ציין.

NCRM, מכון משותף מיזם הודו, יפן, יש כבר מתן AIET לסרטן מאז 2005 והוא כנראה המרכז היחיד בהודו מתן טיפול בסרטן המבוסס על תאים העצמיים בNK.

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

פרס נובל 2012 ברפואה הוענק לשיניה יאמאנאקה וג'ון גורדון על הגילוי כי תאים מובחנים בגוף ניתנים לתכנות מחדש. ממצא זה הוביל לפיתוח של "תאי גזע פלוריפוטנטי מושרה."

תאים אלה, באמצעות תהליך של תכנות מחדש מלאכותי במעבדה, התאים האלה מוחזרים למצב דומה מאוד לזה של תאי גזע עובריים. אבל לא בדיוק אותו הדבר.

ברור כי תאי iPS יכולים לשמור זכרונות מהמצב הקודם שלהם. זה יכול מסייע לשנות תאי iPS שהיה אמור להיות תאי דם (לדוגמא) בחזרה לתאי דם, בהשוואה להפיכתו לסוג אחר של תא. הממצא העלה שאלות לגבי היציבות של תאי iPS והאם תאי iPS - טכניקה חדשה יחסית - מתאימים לשימוש קליני.

מתברר שיש לתאי iPS ותאי גזע עובריים דפוסים שונים של מתילציה, שינוי של ה- DNA שיכול לשנות כמה גנים להתנהג גם אם רצף ה- DNAהבסיסי נשאר זהה. חלק מהבדלים אלה זהים בכל תאי iPS וחלקם ייחודיים לכל קבוצה של תאים לתכנות מחדש.

התוצאות הן רמז לכך שחיזוק אנזימים המבצעים hydroxymethylation יכול לעזור לשפר את תאי iPS. המחברים גם מתארים "נקודות חמות ספציפיות חריגות תכנות מחדש" בגנום שעשויות להיות חשובות בקביעת ההבדלים בין תאי iPS ותאי גזע עובריים.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם