שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: יפול חדשני בתאי T - הבטחה בריפוי לוקמיה



מיקי שחם מביא חידושים ומחקרי תאי גזע דם טבורי ורפואה רגנרטיבית מהעולם: יפול חדשני בתאי T - הבטחה בריפוי לוקמיה

טיפול ניסיוני מסייע לזהות סוג מסוכן של לוקמיה ומפחית גם גידולים אצל מבוגרים, על פי מחקר חדש שפורסם ב Science Translational.

זו הפעם הראשונה שהטיפול הספציפי הזה עבד אצל מבוגרים. ממצאי המחקר הנוכחי היו מבוססים על חמישה חולים עם לוקמיה לימפובלסטית חריפה (ALL).

סרטן הדם, מתפתח במהירות ואם לא מטופל, החולים עלולים למות תוך מספר שבועות. הטיפול הראשון הוא בדרך כלל שלושה שלבי כימותרפיה. עבור רוב החולים, זה מכניס הסרטן להפוגה. עם זאת, לעתים קרובות הוא חוזר.

מיקי שחם מוסיף כי רפואה רגנרטיבית או בשמה האחר – רפואת חידוש איברים, המכונה על ידי משרד הבריאות האמריקאי – NIH, "הדבר הגדול הבא ברפואה", מתייחסת בכלליות לטיפול המערב את השימוש של טסיות לתקן ולהאיץ תהליך את הריפוי הטבעי בגוף ולמנוע מרקמות נוספות ניוון הקשור במצבים רפואיים.

הטיפול השני הוא בדרך כלל עוד סבב של כימותרפיה ולאחריה השתלת מח עצם. כאשר הסרטן יחזור, הוא לעיתים קרובות חסין בפני תרופות כימותרפיות רבות. לכן, ד"ר רנייר ברנטיינסאונקולוג מומחה ממרכז הסרטן סלואן קטרינג בניו יורק, ועמיתיו יצאו לבחון גישה שונה.

מיקי שחם מבהיר, כי מאז שנת 1988, דם טבורי הוא המקור המועדף לתאי גזע לטיפולים המטולוגיים ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית. מחלות וטיפולים רבים באמצעות תאי גזע מדם טבורי ברפואה-רגנרטיבית נחקרים ונוספים כל העת, דוגמת: אוטיזם, שיתוק מוחין, אלצהיימר, ראיה, לב, סוכרת, פרקינסון, שמיעה, אורתופדיה ועוד וחלקם נכנסו כבר לשימוש שוטף.

חמשת החולים המשתתפים קיבלו חליטות של תאי T לאחר שעברו טיפול כימותרפי סטנדרטי. כל חמשת המטופלים הראו רמיסיה מוחלטת - עבור מטופל אחד זה קרה בתוך שמונה ימים, על פי החוקרים. ארבעה החולים עברו השתלת מח עצם, ואילו החמישי היה לא מתאים. ד"ר מישלסדליין, חוקר נוסף שעבד על המחקר, אמר, ולתדהמתנו, יש לנו היעלמות מלאה ומהירה מאוד של הגידול בחולים אלה"

מיקי שחם ימשיך לעדכן את הקוראים בחידושים ותגליות מתחום תאי גזע ודם טבורי – בכלל, ורפואת חידוש-איברים /רפואה-רגנרטיבית מהעולם - בפרט.

מימיו הראשונים בשנת 1988, הבעיה של התחום מציל חיים זה היא ביעילות הנמוכה ביותר של איסוף דם טבורי והמספר המוגבל של תאי גזע שנאספים ועל כן מתאים להשתלה המטולוגית לילדים בלבד.

ממצאים אלה מרגשים, הטיפול החדש - הידוע כתרפיית תא T - אינו זמין עדיין ליישום ונותרו הרבה שאלות שצריך לענות עליהן. "זה עדיין טיפול ניסיוני," אמר ברנטיינס "אבל זה מבטיח לעתיד".

טיפול בתא T המאמצת היא סוג של חיסון, סוג של עידוד של טיפול העושה שימוש במערכת החיסונית של החולה עצמו להילחם גידולים.

ברנטיינס מצביע על המטרה הסופית והיא להשתמש בו כטיפול "מראש", בשילוב עם כימותרפיה, בניסיון למנוע מופעים חוזרים של המחלה. זהו המחקר הראשון מסוגו כדי לבדוק את הטיפול בתאי T אצל בוגרים, אך חוקרים כבר בחנו אותו אצל חלק מהחולים עם מתקדם לוקמיה לימפוציטית כרונית (CLL).

השאלה הבאה תהיה אם הטיפול בתא T יכול לשמש בתחילת כל טיפול. המטרה שלהם היא לראות בסופו של דבר איך המטופלים מגיבים לאחר הטיפול ללא השתלת מח עצם לאחריו.

מיקי שחם פיתח טכנולוגיות ומכשור, אשר לראשונה מאפשרים לאסוף מספר תאי גזע גבוה משמעותית, אשר יכולים לשרת גם השתלות במבוגרים וסדרות השתלות של רפואה-התחדשותית /רפואה-רגנרטיבית למחלות שונות במהלך החיים.





חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם