שימור דם טבורי תאי גזע

מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: מוטציה של תאי גזע גורם לגידולים פיברואידים



מיקי שחם, ''בנק החיים''– דם טבורי, מביא פרסומי מדע ורפואה מהעולם: מוטציה של תאי גזע גורם לגידולים פיברואידים

5.5.2012

וושינגטון: חוקרים זיהו לראשונה את המולקולה הגורמת לגידולים פיברואידים (fibroid uterine), אשר משפיעים אל מליוני נשים וגורמים לדימום לא סדיר, אנמיה כאב וחוסר פוריות.

מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, מבהיר כי למרות השכיחות של הגידולים, אשר קורים ב-60 אחוזים מהנשים עד לגיל 45, הטריגר המולקולארי היה בלתי ידוע.

כעת, מחקר פרקליני בבנורטווסתרן זיהה תא גזע מסוג יחיד אשר מפתח מוטציה, מתחיל לגדול באופן בלתי נשלט ומפעיל תאים אחרים להצטרף אליו בגדול. זהו המפתח למחלה.

"הוא מאבד את הדרך ומשתגע", אומר סרדר בולון, רופא, גניקולוג ראשי באו' נורט-ווסתרן.

"אף אחד לא ידע איך היא מתרחשים, קודם. תאי הגזע הם רק אחוז וחצי מהתאים בגידול אבל הם דרייברים עיקריים של הגידול", הוא מסביר.

תאי הגזע מתחילים את הגידול באמצעות מוטציה הנקראת MED12. לאחרונה, המוטציה בגן זה דווחה במרבית הרקמות של הגידול בספציפי.

כאשר המוטציה מתרחשת וגורמת לגדילה הלא נשלטת, הגידול גודל בתגובה להורמונים סטרואידים, בפרט פרוגסטרון.

עבור המחקר, החוקרים בחנו את ההתנהגות של תאי גזע פיברואידים שהושתלו בעכבר, מודל חדש שנהגה על ידי טקשי קוריטה מאותה האוניברסיטה.

המאפיין החשוב ביותר של תאי גזע פיברואידים הוא היכולת שלהם לגרום לגידולים.

לפי מיקי שחם, מחברת בנק החיים, דם טבורי מהווה המקור היישומי הטוב ביותר, שכן תאי גזע מדם טבורי ראשוניים יותר – אינם נושאים עדיין מערכת חיסונית. עשרות מחלות וטיפולים באמצעות תאי גזע מדם טבורי נחקרים כיום ומצויים בניסויים קליניים במסגרת רפואת חידוש האיברים והריפוי התאי. מהיות תאי גזע שמקורם בדם טבורי בעלי יכולת התמיינות לסוגים שונים של תאי גוף, עשויים גם הם לשרת השתלות חידוש איברים.

גידולים, אשר מקורם תאי גזע פיברואידים גודלים פי 10 יותר ביחס לגידולים אשר התחילו בתאים מסוג אחר, דבר שמציע שתאי הגזע מתחילים ותומכים בגידול.

"ההבנה איך מוטציה זו מכוונת את הגדילה של הגידול נותנת לנו כיוון חדש לפיתוח של טרפיות", אומרת בולון, פרופסורית לגניקולוגיה קלינית.

מיקי שחם – מומחה לתאי גזע, דם טבורי ובנקאות דם טבורי, מבעלי החברות האחיות בנק החיים וסיטוג'ן, ימשיך לעדכן את הגולשים בנושא תאי הגזע והדם הטבורי – בכלל, ורפואת חידוש איברים | רפואה התחדשותית | רפואה מחדשת | רפואה רגנרטיבית | Regenerative Medicine | Gene Therapy, העושה שימוש בתאי גזע שמקורם בדם טבורי ומקורותיהם האחרים - בפרט.

מיקי שחם, בנק החיים לדם טבורי, פיתח את טכנולוגיית ומכשיר הסיטוג'ן - הטכנולוגיה הראשונה בעולם באמצעותה ניתן לאסוף מספר תאי גזע מדם טבורי הגבוה משמעותית (בכ- 80%) שיכול לשרת גם:

·  השתלות לחולים מבוגרים ולא רק בילדים כפי המצב עד היום.

·  סדרות השתלות של רפואה רגנרטיבית / רפואת חידוש איברים, הדורשות מספר תאים גבוה.

·  טיפול במספר מחלות שונות במהלך החיים.

לפי מיקי שחם, בארץ, הטכנולוגיה זמינה ללקוחות בנק החיים, בלבד.

Swiss best UK rolex replica watches are of high quality. Wish you find your perfect fake Rolex watches here.
Would you like to buy cheap fake watches UK? This website can offer help.




חזרה למאמרים»


לאתר בנק החיים

מאמרים דם טבורי

להגרלת מנוי שימור דם טבורי חינם